Objavljeno

Primer lažnega predstavljanja z “nujnim sporočilom”

phishing-over-phone

E-mail sporočilom, v katerih vas nagovarjajo, da nekaj storite čim hitreje, drugače bo prepozno, ni vedno verjeti. Poglejmo si primer nujnega sporočila in prevare z lažnim predstavljanjem.

Ustvarjanje občutka nujnosti, strahu, panike, vznemirjenja ali z vzbujanjem drugih čustvenih odzivov je taktika, ki se običajno uporablja v prevarah s socialnim inženiringom. Ideja napadalcev je, da vas zavede, izzove ali prisili, da kliknete povezavo z lažnim predstavljanjem in mu na ta način pošljete občutljive podatke ali pa celo pokličete na telefonsko številko.

E-mail sporočilo z lažnim predstavljanjem je zasnovano tako, da je na prvi pogled zelo podobno pravemu sporočilu iz podjetja, za katerega se izdaja. Napadalec obrazloži situacijo. Na primer, da ste nekaj naročili in je bilo plačano s kreditno kartico – če pa tega niste naročili vi, pa imate samo dan ali dva časa za zahtevek vračila. Navajajo, da se vračilo lahko izvede preko klika na povezavo (povezava seveda vodi na stran z lažnim predstavljanjem), preko oddaljene povezave, s katero dostopajo do vašega računalnika,  pogosto pa navedejo tudi telefonsko številko in vas po telefonu poskušajo prepričati, da podate zaupne podatke o vaši kreditni kartici.

Ne nasedajte takim sporočilom in seveda v nobenem primeru ne dajajte občutljivih informacij o kreditni kartici po telefonu ali po spletnem obrazcu.