Objavljeno

E-poštne prevare v računovodstvu

e-postne-prevare

Goljufije glede izplačil plač in druge povezane prevare z lažnim predstavljanjem so običajno usmerjene na zaposlene v računovodstvu. Dobro je, da znamo prepoznati tovrstne e-poštne prevare z lažnim predstavljanjem.

Poglejmo si primer, kjer je uslužbenka, zadolžena za plače prejela e-poštno prevaro, kjer zaposleni prosi, da se mu plača nakaže na drug račun. Uslužbenka ve, da se podatkov o plači ne spreminja preko e-pošte, ampak se z zaposlenim o tem pogovori osebno.
Kot pri vseh e-poštnih sporočilih z lažnim predstavljanjem, moramo biti tudi tu pozorni na polje “Od” – ali se Ime in priimek sploh ujema z našim zaposlenim in ali je a-mail naslov legitimen. 

Ko prejmete dvomljivo e-poštno sporočilo, je vedno najbolje, da se obrnete na to osebo neposredno prek drugih kanalov, da potrdite legitimnost sporočila.

Nekatera zlonamerna e-poštna sporočila so lahko zelo prepričljiva oz. so napisana tako, da reagiramo čustveno. Eno od takih sporočil je na primer zlonamerno e-poštno sporočilo, kjer je navedeno, da smo odpuščeni. Priložena je na primer povezava ali priponka, kjer naj bi bil opisan razlog in koliko denarja boste dobili izplačanega

Kako prepoznati prevaro?

  • E-poštno sporočilo prihaja iz neznanega imena, ki se ne ujema s podatki o e-poštnem naslovu pošiljatelja;
  • nobeno podjetje, ki se spoštuje, ne bi na ta način odpustilo zaposlenega;
  • e-poštno sporočilo je polno slabo napisanega besedila, verjetno niti ne piše pravilno imena podjetja, v katerem ste zaposleni, niti ni podpisana legitimna oseba iz vašega podjetja;
  • če greste z miško na vdelano povezavo, boste videli, da vodi do URL-ja lažnega spletnega mesta.

Če ste zaznali zgoraj opisane znake, je vaše e-poštno sporočilo prevara.